Afwijkende volgorde pakbonnen en verzendlabels

Over het algemeen zal de volgorde van de pakbonnen en de verzendlabels altijd overeen komen, zeker wanneer er via de handscanners procedureel en één voor één orders worden gelopen / gepickt. 

Soms kan het echter noodzakelijk zijn om toch handmatig een batch levering te doen of er zijn binnen het bedrijf überhaupt geen handscanners voorhanden om mee te picken. Dan kan het goed voorkomen dat de volgorde van de pakbonnen die uit de A4-printer komen rollen niet overeenkomt met de volgorde van de verzendlabels uit de labelprinter. 

Dit komt dan hoogstwaarschijnlijk door het feit dat de sortering bij het batch leveren afwijkt van de sortering die de vervoerderskoppeling erop nahoudt.  

Binnen King is het van belang om na te gaan op welke sortering het batch leveren ingesteld staat. 

Let op! Dit is per gebruiker apart in te stellen, dus het is zaak om dit binnen het hele bedrijf hetzelfde in te stellen. 

Zie onderstaande figuur:

Binnen de vervoerderskoppeling zijn de sorteringsmogelijkheden als volgt:

Het is dus zaak om deze twee sorteringen overeenkomstig in te stellen. De mogelijkheden zijn:

  1. Ordernummer oplopend;
  2. Debiteurnummer oplopend.

Mocht het dus zo zijn dat bij batch levering er een verschil is in de volgorde van de pakbonnen en de verzendlabels, ga dan even na of er misschien afgeweken is van de standaard sortering binnen King als er geleverd wordt.

Is dit niet het geval, kijk dan op de server wat de sortering binnen de vervoerderskoppeling is of vraag het de dealer of ons! Zeker bij een grote aantallen kan een foutieve sortering veel (extra) werk opleveren, wat natuurlijk totaal niet nodig is!