Documentatie

WooCommerce

Er is een bestelling geplaatst! Wat nu?!

De webshop staat eindelijk online en de eerste bestelling van een klant is geplaatst! Maar wat nu? Hier een korte beschrijving van het bestelproces.

Uitleg

1. De klant plaatst een bestelling en selecteert een betaalmethode. De bestelling is ontvangen op de site, maar tot de betalingsprovider een bevestiging stuurt dat er betaald is staat de status op “Wachtend op betaling”.

Indien de betaling niet bevestigd kan worden of de klant gekozen heeft voor een betaalmethode die handmatig gecontroleerd moet worden (bijvoorbeeld Contant) wordt de status op “In de wacht” gezet.

Indien de klant de betaling niet heeft afgerond of de betaling geweigerd werd wordt de status op “Mislukt” gezet.

De klant en de webshop beheerder ontvangen (normaal gesproken) een factuur van de bestelling die wordt verzonden door WooCommerce (deze kan worden aangepast door de web-bouwer).

2. Zodra de betaling is ontvangen wordt de status van de bestelling op “In behandeling” gezet. Dit is het moment waarop normaal gesproken de bestelling wordt gesynchroniseerd naar King.

De klant en de webshop beheerder ontvangen een bevestiging van de bestelling die wordt verzonden door WooCommerce (deze kan worden aangepast door de web-bouwer).

Bestellinggesynchroniseerd

Klik op de afbeelding om hem te vergroten.

Alle gegevens die in WooCommerce gevonden zijn en die geconfigureerd in de koppeling worden ingevuld (in de screenshot hierboven zijn persoonsgegevens gecensureerd).

Een lijstje van gegevens die onder andere worden ingevuld:

  • Naam
  • Plaats
  • Telefoon
  • Email
  • Orderdatum
  • Contactpersoon (configurabel)
  • Vertegenwoordiger (configurabel)
  • Referentie (ordernummer in WooCommerce & betaalmethode afhankelijk van de instellingen).
  • Orderregels
  • Extern ordernummer
  • Ordermagazijn
  • Betalingsconditie
 

3. Vanaf hier gaat u het normale proces door die al uw bestellingen volgen.

 

4. Zodra uw bestelling is verzonden en alles afgevinkt is in het tabje “Status” bij de order en er op leveren is gedrukt wordt de orderstatus in WooCommerce veranderd naar “Afgerond” bij de eerstvolgende synchronisatie.

orderstatusleveren

Klik op de afbeelding om hem te vergroten.

Leveren

Klik op de afbeelding om hem te vergroten.

5. Gefeliciteerd met jullie eerste succesvolle order via de King – WooCommerce koppeling!

Kom in contact.

Telefonisch contact

+31 (0) 528 342 891

E-mail contact

[email protected]

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Offerte aanvragen
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Bespaar nu!

Wil je ook geld besparen?