Documentatie

Vervoerderskoppeling

Hoe meld ik mijn zendingen voor vanuit King?

Oké, alle stappen op Wat is er nodig om zendingen te kunnen voormelden vanuit King? zijn doorlopen en wordt nu aan voldaan. De koppeling is inmiddels geïnstalleerd en draait op de achtergrond. De vraag rest dan, hoe meld ik mijn zendingen voor vanuit King? Het antwoord op die vraag zal hieronder beantwoorden worden!

Uitleverhistorie

De koppeling gaat te werk vanaf het moment dat er een order / zending uitgeleverd is en daardoor dus in de uitleverhistorie van King is opgenomen. Dit scherm is te vinden via Verkopen -> Uitleverhistorie:

Uitleverhistorie King 600x314 1

Als je hierna op een (uit)levering klikt, zult u het volgende scherm zien:

Uitlevering in King2 600x393 1

Binnen dit scherm zijn er vijf elementen die een rol spelen binnen het voormelden van de zendingen richting
de desbetreffende vervoerder en wat het eindresultaat daarvan precies is:

  1.  Een order / zending in de uitleverhistorie wordt alleen opgepikt / verwerkt als deze een vervoerder
    gekoppeld heeft én deze vervoerder gekoppeld is in de configuratie;
  2.  Deze order / zending moet bovendien één of meerdere collo / colli gekoppeld hebben;
  3.  Deze order / zending moet logischerwijs een aantal hebben van minimaal 1 of hoger;
  4.  Nadat een order / zending succesvol verwerkt is richting de vervoerder zal in het veld Track & trace code
    de unieke code voor de zending van de vervoerder komen te staan. Let op! Bij een collo met aantal groter
    dan 1 zal hier maar één 
    track & trace code komen te staan;
  5.  In het veld Track & trace url zal de URL naar de track & trace pagina van de vervoerder komen te staan.
    Door op het wereldbolletje naast het veld te klikken, zal de pagina direct geopend worden.
Bij de velden van punt 4 en 5 hierboven kunnen in bepaalde gevallen andere waarden komen te staan. Bijvoorbeeld:
 
  1. In het geval van de configuratie-keuze om via een eigen gemaakt ZPL-bestand labels te printen, kan hier
    respectievelijk “ZPL OUTPUT” en “Van zending is een ZPL-bestand gegenereerd.” komen te staan;
  2. In het geval van de configuratie-keuze om de eigenschappen van de order / zending in een CSV-bestand op
    te slaan, kan hier respectievelijk “CSV OUTPUT” en “Zending is opgenomen in CSV-output.” komen te staan;
  3. In alle gevallen (verwerking via API / ZPL / CSV) kan hier bij een fout tijdens de verwerking van de order / zending
    “FOUT BIJ AANMELDEN” en “Het aanmelden van de zending bij vervoerder ‘X’ is mislukt. Loop de ordergegevens nog
    eens goed na.” komen te staan

Bij fouten die optreden kan ingesteld worden om hier een e-mailbericht van te sturen of een taak van aan te laten maken.
Ook kan ingesteld worden om fouten periodiek opnieuw te proberen. In het geval van een tijdelijk connectieprobleem zal
de order / zending in dat geval alsnog succesvol voorgemeld worden.

Mocht het zo zijn dat er fouten zijn gemaakt bij het invoeren van alle order- / zendinggegevens zal in veel gevallen de order /
zending alsnog handmatig ingevoerd moeten worden bij de vervoerder. Het is dus zeer belangrijk dat de gegevens accuraat ingevoerd worden!

Als het goed is, heeft u nu een idee van hoe u uw zendingen vanuit King kunt voormelden en wat u daarna van onze
koppeling mag verwachten. Mochten er onverhoopt toch nog vragen of onduidelijkheden zijn, stel die dan gerust!

Kom in contact.

Telefonisch contact

+31 (0) 528 342 891

E-mail contact

[email protected]

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Offerte aanvragen
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.